fredag 25. november 2011

Adventslysene

Trykkpressa ønsker å se bidrag som har med "lys" å gjøre. Jeg har gjort litt ekstra ut av adventslysene i år. Ble inspirert av en adventsstake som jeg så i en blogg, husker ikke hvor.
Båndene og tallene brukte jeg i fjor, så de var klare til å bare tre på lysene. De er kjøpt på Kremmerhuset. Jeg fant noter til "Glade jul" på nett og har kopiert over i Word og så skrevet ut og festet de med glue dots. Da er det lettere å få de av så man kan brenne lysene helt ned når julefeiringa er over. Har også skrevet versene til Inger Hagerups "Adventslysene" i Word og printet ut. Deretter klippet jeg de til, og brukte hjørnepunch for å få runde hjørner. Svertet kantene med lilla stempelsverte fra Studio G, og satt på en liten snøkrystall + bling. Festet de på hvert sitt lys med glue dots. Hadde ferdig utstansede snøkrystaller liggende som jeg videre dekorerte med bling og satt på lysene. Gleder meg til å tenne det første lyset på søndag!







Synes det passet så fint med disse trærne ved siden av adventsstaka:
Telysholderen med snøkrystaller på passet også i lag her:

Ha en riktig fin adventshelg!

2 kommentarer:

  1. Kjempe koselig da :D Takk for innsperasjon. Hadde noen lys her hjemme som hadde trengt litt pynt de også

    SvarSlett
  2. Nydelig adventsstake!
    Takk for at du er med på Trykkpressa denne måneden :)

    Åshild

    SvarSlett

Takk for at du legger inn en koselig kommentar hos meg!